Evet… Bazen hepimiz bir takım firmaların tanıtım, reklam, pazarlama amaçlı bizi defalarca aramasına maruz kalabiliyoruz. Ve bu durum bir yerden sonra çok sinir bozucu olabiliyor. İleti Yönetim Sistemi’ni belki duymuşsunuzdur. Artık bu sistem ile arama, mesaj, ya da e-posta yoluyla bize ticari amaçlı ileti gönderen tüm firmalara yönelik izinlerimizi yönetebilmemiz mümkün. Telefonumuza gelmesini istemediğimiz mesajları, aramaları tek tuşla reddedilebileceğiz. Bu yazımızda da arama, mesaj ya da e-posta yoluyla ticari elektronik iletiler alan alıcılar için, yani vatandaşlar için ‘’ İleti Yönetim Sistemi Nedir ve Nasıl Kullanılır ? ‘’ gibi sorulara cevap vereceğiz.
İleti Yönetim Sistemi ( İYS ) Hakkında Bilgi, Nedir İYS ?
İleti Yönetim Sistemi ( İYS ) 1 Ocak 2020 tarihinde kurulan,
tüm Hizmet Sağlayıcıların güncel elektronik ileti onaylarını kaydettikleri, Alıcıların
ise bu iletileri almaya onay verebildikleri gibi ret haklarını da kullanabildikleri ulusal bir veri tabanı sistemidir.
Ticaret Bakanlığı, Elektronik
Ticaretin Düzenlenmesi Kanunu ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik
kapsamında ulusal bir ticari elektronik ileti yönetim sisteminin kurulmasına
karar vermiş, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği de bu amaçla İleti Yönetim Sistemi ( İYS ) şirketini
kurmuştur.
İYS iki ana koldan oluşuyor diyebiliriz. Biri ticari amaçla arama, mesaj
ya da e-posta yoluyla ileti gönderen Hizmet
Sağlayıcılar (firmalar, şirketler vs.), diğeri de bu iletileri alan Alıcılar, yani vatandaşlar. Bu
yazımızda bizi ilgilendiren kısım ‘’
Vatandaşlar İçin İYS ‘’ kısmı.
Vatandaşlar için İYS
1 Ocak 2021 tarihinde kullanıma açıldı. Bu tarihten itibaren vatandaşlar istedikleri
zaman İYS’ye girerek tüm mevcut ticari elektronik ileti izinlerini Onay ya da
Ret olarak düzenleyebilecek. Ayrıca dilerse sistemde kayıtlı olan farklı Hizmet
Sağlayıcıları için yeni elektronik ileti izinleri de oluşturabilecek.
İleti Yönetim Sistemine Nasıl Giriş Yapabilirim ?
https://iys.org.tr adresine
tıkladıktan sonra, sağ üstteki ‘’ Vatandaş Girişi ‘’ bölümünden
ilerleyip gerekli izinlerinizi kolayca yönetebilir, istemediğiniz şirket ve
kurumlardan aranmayı engelleyebilirsiniz.
Sisteme e-devlet şifresi ile, ya da telefon numaranız
üzerinden kolayca giriş yapabilirsiniz.
İleti Yönetim Sisteminin Avantajları Ve Bazı Önemli Bilgiler
- İYS ile, tek bir kullanıcı profiliyle birden fazla iletişim adresiniz için onay, ret ve şikayet süreçlerini yönetebilirsiniz.
- Aynı zamanda karşınıza çıkan ekranda tüm izinlerinizi,
izni ne zaman ve hangi ortamda verdiğinizi görüntüleyebilirsiniz.
- Verdiğiniz izinler ya da ret bildirimleriniz firmaların sadece
kampanya, reklam, tanıtım ve pazarlama iletileri için geçerli. Ret bildirimi
vermiş olsanız bile bilgilendirme dahilindeki tüm hizmetlerden yararlanmaya
devam edersiniz. Örneğin; bankaların gönderdiği işlem onay kodları gibi
bilgilendirme amaçlı olan tüm hizmetleri yine aynı şekilde alırsınız.
- Hizmet Sağlayıcıların sisteme yüklediği izinler 15 Şubat
2021 tarihine kadar ret hakkınızı kullanmamanız halinde onay verilmiş olarak
kabul edilecek. Fakat daha sonrası için yine istediğiniz zaman sisteme girerek vermiş
olduğunuz izinleri değiştirebilirsiniz.
- Bir Hizmet Sağlayıcı için ret bildirimi verdikten sonra 3
iş günü içerisinde ilgili Hizmet Sağlayıcının iletişim adresinize ticari
elektronik ileti gönderimini durdurması zorunludur.
Tüm İşletmeler İleti Yönetim Sistemine Kayıt Olmak Zorunda Mı ?
Son olarak sistemde şuan için tüm Hizmet Sağlayıcıları göremiyor
olabilirsiniz, bu normal. Çünkü henüz 150000 üzeri onaylı iletişim adresine
sahip olan Hizmet Sağlayıcılar bu izinleri İYS’ye kaydettiler. 150000 ve
altında onaylı iletişim adresine sahip olan işletmelerin de 31 Mayıs 2021 tarihine
kadar bu izinleri İYS’ye zorunlu olarak kaydetmeleri gerekmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorum ya da sorularınıza en kısa sürede cevap verilmektedir.